Problemstilling.


Problemstilling.
Jeg oplever at mine elever går tidligt om fredagen. Fredag er kort dag, 8-11.30, dvs. eleverne får ikke så mange fraværstimer, når de bliver væk. Samtidigt med det, er jeg i tvivl om, hvor meget eleverne lærer og får ud af min undervisning, i løbet af ugen.
Evt. løsning.
Med et ugentligt spil f.eks. Socrative eller Kahoot, hvor jeg stiller blandede spørgsmål angående ugens opgaver, vil jeg om fredagene holde ”Lækker fredag”, hvor dagen vil starte med spil, hvorefter eleverne sammen, peer 2 peer, vil gennemgå og diskutere hinandens svar. Dette vil styrke elevernes forståelse og viden. Når spillet og diskussionen er færdig, vil eleverne kunne arbejde på egne små projekter eller de opgaver hvor de er bagud.
Spil.
Spil kan bruges som et evalueringsværktøj, hvor man i svarene summativt kan vurdere hele klassens styrker, svagheder og hvor man skal lægge fokus i den kommende uge. Man kan også kigge på hver enkelt elev og derfor formativt vurdere eleven, for på den måde differentiere undervisningen.
Socrative er et spil hvor man i eget tempo kan besvare x-antal spørgsmål handler ikke om at være først færdig. Kahoot er konkurrencepræget, hvor man skal være hurtig til at læse og hurtig på knapperne. Dette kan være problematisk, da svage elever ikke kan følge med og på den måde ikke får succesoplevelser. Dette kan resultere i at de svage elever ikke møder op til undervisningen, hvilket jo er formålet, da det er her problemet ligger til at begynde med.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Hiim og Hippes didaktiske relationsmodel

Synopsis Modulopgave 4