”Samfund og dannelse” Definerer digital dannelse i EUD (Hvad og hvorfor?) Det er vigtigt at eleverne kan begå sig i den digitale verden og opføre sig ordentligt og anstændigt. Hjælpeværktøjer så som tegneprogrammer på computere bliver holdt ordentligt og ryddet så eleverne ikke skal rode rundt i hinandens filer på skrivebordet. Eleverne skal lære om sikkerheden i ikke at lade fortrolige dokumenter eller passwords ligge tilgængeligt. Beskriv udfordringerne Udfordringerne kan være at eleverne ikke bruger tiden på at gøre det lettere for sig selv og ikke har forstået vigtigheden og at på en virksomhed er tid penge og det er derfor vigtigt at tingen er tjekket. Der skal ofte en holdningsændring til i sådanne situationer.
Populære opslag fra denne blog
Hiim og Hippes didaktiske relationsmodel
I denne model er målene ikke faste, da undervisning i højere grad tager udgangspunkt i elevernes forudsætninger. Dette gælder ikke kun for de faglige, men også de følelsesmæssige, sociale, kulturelle, psykologiske og fysiske forudsætninger. Der tages udgangspunkt i eleven som en helhed. Relationsmodellen har seks punkter: læringsforudsætninger, rammefaktorer, mål, indhold, læreprocessen og vurdering. Elementerne har en betydning for, hvordan undervisningen kan tilrettelægges, men der er ikke krav om at alle skal være i spil på samtidigt. Nogle kan være mere overordnede som f.eks. det, de skal kunne til eksamen, altså målene fra bekendtgørelsen. Det er symptomatisk for eleverne at de, har forskellige forudsætninger for at nå deres mål. Som Ralking, Tylén og Yde skriver, er elevens forudsætninger for at nå et rimeligt udbytte af undervisningen både afhængige af hans evner og af den påvirkning (undervisning), han bliver udsat for. For at kunne arbejde med undervisningsdifferentierin
Synopsis Modulopgave 4
Synopsis Modulopgave 4 Problemstilling Jeg oplever, at mine elever fra snedkernes grundforløb 2 har tendens til ikke at møde op om fredagen. Fredag er kort dag, 8-11.30, så eleverne ikke får så mange fraværstimer, når de bliver væk. Desuden har jeg en faglig interesse i at undersøge, hvor meget eleverne lærer og får ud af min undervisning. Jeg er derfor interesseret i at finde ud af, hvordan jeg på en subtil måde kan få eleverne til at møde op, hvor jeg samtidig kan få et indblik i, hvad de har fået ud af ugens undervisning. Min løsning er, at jeg om fredagene vil holde eksempelvis ”Lækker fredag”, hvor jeg om morgenen starter med et spil eller en leg for at gøre dagen mere attraktiv og samtidig skabe et fælles læringsrum for eleverne. Jeg vil bruge evalueringsredskabet Socrative, der er et online test- og quizværktøj, hvor læreren kan teste og quizze med de studerende. Det er min overbevisning, at jeg, ved at indsamle de spørgsmål eleverne stiller til ugens op
Kommentarer
Send en kommentar